T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BALIKESİR / SUSURLUK - 5 Eylül Anadolu Lisesi

Haberler

May

OKTAY FERİK

1987 yılında Yenişehir'in Günece Köyü'nde doğdu.İlk ve orta öğrenimini Tahirağa İlköğretim Okulunda tamamladıktan sonra lise eğitimini 2004 yılında Bilecik'te bitirdi. Anadolu Üniversitesi Sosyoloji Bölümü eğitiminin ardından Uludağ Üniversitesinde Felsefe Grubu Öğretmenliği Pedagojik Formasyon Eğitimi aldı. Eğitimini tamamlamasının ardından 2000-2004 yılları arasında Bilecik Ülkü Ocakları Orta Öğretim Teşkilatının çeşitli kademelerinde görev aldı. 2005-2011 yılları arasında Yenişehir Ülkü Ocakları'nda yöneticilik görevinde ve Milliyetçi Hareket Partisi Yenişehir ilçe teşkilatında aktif siyasetin içerisinde çeşitli görevlerde bulundu. Yine 2010-2012 yılları arasında ilçede bulunanbir yerel gazetede tarih-fikir ve siyaset alanında köşe yazıları yazdı. Güneceliler Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma derneğinde başkan yardımcılığı görevinde bulundu. 2013 yılında Adalet Bakanlığı'nın açmış olduğu sınavı kazanarak İnfaz Koruma Memuru olarak göreve başladı. Çeşitli edebiyat dergilerinde şiir ve yazıları yayınlanan Ferik'in 2019 yılında "Şiirden Şuura Seyrüsefer" isimli şiir ve yazılarından oluşan kitabı yayınlandı. . Anadolu Üniversitesi sosyoloji mezunu olan yazar halen Bandırma On Yedi Eylül Üniversitesi Tarih bölümünde Yüksek Lisans yapmaktadır.

2020 yılında da "Elveda Sultan Murad" isimli Balkan Türklerinin dramını anlatan kitabı yayınlandı. Evli ve bir çocuk babasıdır.


AKIL

Akıl; ruhun emrinde, eşsiz bir neferdir.
Akıl; Allah'ı bulmakta, zümrüt taşlı cevherdir.
Lakin haddi aşarsa, keskin bir neşterdir.
Kim aklını put kıla, işte o bir esfeldir.
Yazar Oktay Ferik'in "Tarih ve Edebiyat" Söyleşisi

Yazar Oktay Ferik'in "Tarih ve Edebiyat" konulu söyleşisi öğrenci ve öğretmenlerimiz tarafından ilgiyle dinlenildi. 

 

 

May

 Okulumuz Gezi, Tanıtma ve Turizm Kulübü öncülüğünde yapmış olduğumuz İzmir-Kuşadası-Selçuk- Efes-Meryem Ana gezimiz okul öğrencilerimizin  ve öğretmenlerimizin katılımıyla gerçekleştirildi.

Bu güzel gezinin düzenlenmesini sağlayan Okul idaremize , Okul Rehber öğretmenimize ve öğretmenlerimize, Gezi, Tanıtma ve Turizm Kulübü öğretmenlerimize teşekkür ediyoruz...    

 

Nis

2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı Sınıflar arası Satranç Turnuvamız Okulumuz Beden Eğitimi Öğretmenimiz Nilgün GELİR ve Matematik öğretmenimiz Arif GÜLER sorumluluğunda   yapılmıştır.

Emeği geçenlere ve katılan öğrencilerimize  teşekkür eder,başarılarının devamını dileriz….

Okul Satranç Turnuvası Sonuçlarımız:

Okul 1.si    11/A Sınıfından - Kerem ATMAN

Okul 2.si    11/D Sınıfından – Melih GÜLAY

Okul 3.sü   10/A Sınıfından –Egemen AKÇALAR 

Okul 4.sü   11/C Sınıfından – Onur ÖKSÜZ

Nis

 Polis Teşkilatı'nın 178. kuruluş yıl dönümü kutlanıyor

"Huzur ve güvenin teminatı, kahraman Türk Polis Teşkilatı'mızın kuruluşunun 178. yıl dönümü ve Polis Haftası kutlu olsun."

 

Türk Polis Teşkilatı, modern anlamda 10 Nisan 1845 tarihinde İstanbul'da kurulmuş; 'Polis' adı ile kurulan teşkilatın görevleri ise yine aynı tarihte yayınlanmış olan Polis Nizamnamesi'nde ifade edilmiştir. Yabancı elçiliklere de duyurulan bu kuruluşun ardından, huzurun ve güvenliğin devamlılığı için görevini sürdüren Polis Teşkilatı'nın kuruluşu, her yıl 4-10 Nisan tarihleri arasında çeşitli etkinliklerle ve törenlerle kutlanmaktadır. Bu nedenle 4-10 Nisan Polis Haftası olarak kabul edilmektedir.

Nis

Okulumuz konferans salonunda  İlçe Toplum Sağlığı Merkezi Ebe/Hemşiresi Ayşe KARAKAYA  tarafından okulumuz öğrencilerine ‘Üreme Sağlığı ‘konulu seminer verildi.

Teşriflerinden dolayı Sağlık Çalışanımıza teşekkür ediyoruz....

 

 

Nis

BİGEP - ''KARİYER GÜNLERİ'' KAPSAMINDA İLÇE SAĞLIK ÇALIŞANLARIMIZI KONUK ETTİK.

 BİGEP –KARİYER GÜNLERİ Kapsamında okulumuz konferans salonunda  İlçe Toplum Sağlığı Merkezi Doktoru – Dr.Ali Furkan DUMAN , Diş Hekimi- Gülbahar KÖKEN, Acil Tıp Teknisyeni-Büşra ER ÖZDEMİR, Laboratuvar Teknikeri-Funda DİRİ, Ebe/Hemşire-Ebru  KURT 11. Ve 12. Sınıf öğrencilerimizle buluştular.

Teşriflerinden dolayı Sağlık Çalışanlarımıza teşekkür ediyor ve saygılarımızı sunuyoruz....

 

 

Mrt

https://www.suverimliligi.gov.tr/wp-content/uploads/2023/01/01.jpgÜlkemiz küresel iklim değişikliğinin etkilerinin yoğun hissedildiği Akdeniz kuşağında yer almakta ve yüksek risk grubu ülkeler arasında kabul edilmektedir. Önümüzdeki 100 yıl için yapılan iklim değişikliği tahminlerine göre, ülkemizde su kaynaklarının yaklaşık %25 oranında azalması beklenmektedir.

İklim değişikliği, hızlı nüfus artışı, artan sanayileşme ve diğer çevre sorunlarıyla birlikte yaşamın kaynağı olan suyun ve dolayısıyla insanlığın geleceği tehdit altındadır. Ülkemiz su zengini olmayıp, aksine yılda 1.323 m3 kişi başı kullanılabilir su miktarı ile su stresi altındaki bölgeler arasında yer almaktadır. Su kaynaklarının korunması ve verimli kullanılmasına yönelik gerekli tedbirler alınmadığı takdirde, 2050 yılından itibaren Türkiye'nin su sıkıntısı yaşayan ülkeler arasında yer alması beklenmektedir.

https://www.suverimliligi.gov.tr/wp-content/uploads/2023/01/03.jpgMevcut durumda, ülkemizin yıllık kullanılabilir tatlı su tüketiminin %77'si tarımda, %23'ü ise içme-kullanma suyu ve endüstriyel üretimde kullanılmaktadır. Ülkemizde mevcut durumda içme suyu sistemlerinde %33,5 olan su kayıplarının %25 seviyelerine çekilmesiyle; tarımda sulama randımanının %50'den %75 seviyesine çıkarılmasıyla; sanayide temiz üretim teknolojileri ve verimlilik tekniklerinin kullanılması ile temiz tatlı su kaynaklarından toplam su kullanımının %25'e varan oranlarda azaltılmasının mümkün olduğu öngörülmektedir. Dolayısı ile ülkemizin değişen iklime uyum için "yol haritası" hazırdır.

Su Verimliliği konusunda ulusal ölçekte harekete geçilmesi ve acil önlemler alınması hususu 1. Su Şurası sonuçlarında da öncelikli konu olarak ortaya koyulmuştur. Bununla bağlantılı olarak Değişen İklime Uyum Çerçevesinde Su Verimliliği Strateji Belgesi ve Eylem Planı belgesi hazırlanmıştır.

Su kayıplarını azaltılması; yağmur suyu hasadı, gri suyun kullanımı, arıtılmış atıksuların yeniden kullanımı gibi yöntemlerle alternatif su kaynaklarının kullanımı; tarımda, sanayide, bireysel su kullanımlarında verimli teknolojilerin kullanımı ve bilinçli üretimin yaygınlaştırılması; bireysel su kullanım alışkanlıkların iyileştirilmesi vb. ana verimlilik uygulamaları çerçevesinde eylemler belirlenmiştir.

Ulusal su verimliliği seferberliği ile, "Suyumuza sahip çıkalım" teması ile; her bir paydaşımızı ve bütün su kullanıcılarını kapsayacak şekilde çalıştaylar, eğitimler, atölye çalışmaları, farkındalığı artırıcı yayınlar ve benzeri etkinlikler ile su verimliliği kültürünün yaygınlaştırılması ve su verimliliği uygulamalarının hayata geçirilmesi hedeflenmektedir. Sektörel bazda düzenlenecek toplantı, çalıştay ve benzeri etkinliklerin yanı sıra görsel ve yazılı materyaller ile eğitici bilgilendirici çalışmalar hazırlanmaktadır. Su ve kadın buluşmaları ile toplumumuzda önemli role sahip kadınlarımızın, annelerimizin de konuya ilişkin farkındalığının artırılması önemli bir bileşen olarak görülmektedir. Okullarımızda öğretmenlerimiz ve öğrencilerimizle birlikte su verimliliği farkındalığı oluşturulması ve suyun öneminin kavranması için yapılacak çalışmalar da seferberlik gündeminde yerini almaktadır.

Ülkemizde su stresi baskısı olmadan, ihtiyaçlarımızdan feragat etmeden, yaşam standartlarımızı düşürmeden, müreffeh şekilde yaşamımıza devam edebilmek için "suda sıfır kayıp" bilinci ile bütün kurum/kuruluşlarımızı, çiftçilerimizi, sanayicilerimizi, çocuklarımızı kısacası her bir vatandaşımızı suyumuzu verimli kullanmaya davet ediyoruz. Çünkü "su vatandır", "su medeniyettir", su geleceğimizdir".

https://www.suverimliligi.gov.tr/wp-content/uploads/2023/01/bireysel-kullamimda-su-verimliligi.jpghttps://www.suverimliligi.gov.tr/wp-content/uploads/2023/01/05.pngÜlkemizde su kaynaklarımızın %23'ü içme, kullanma ve sanayi suyu olarak kullanılmaktadır. Mevcut su kaynaklarımızın verimli kullanılması konusunda bireyler olarak bizlere de büyük sorumluluk düşmektedir. İhtiyaçlarımızdan feragat etmeden ve günlük hayatımızda su ile ilgili davranışlarımızda farkındalıkla değişiklikler yaparak ve su verimli teknolojileri kullanarak su verimliliğine bireysel olarak katkı sağlayabiliriz.

Yanlış kullanım alışkanlıklarının değiştirilmesi ile günde 5 damacanaya kadar suyu tasarruf etmenin mümkün olduğu unutulmamalıdır.

https://www.suverimliligi.gov.tr/wp-content/uploads/2023/01/06.pngHızlı nüfus artışı, artan sanayileşme ve çevre kirliliği su kaynaklarımızı tehdit etmektedir. Ülkemiz hali hazırda yıllık kişi başı kullanılabilir su miktarı ile su stresi altındaki bölgeler arasında yer almaktadır. Bunlara ilaveten ülkemiz iklim değişikliğinden en çok etkilenecek yüksek risk grubu ülkeler arasında yer almakta olup önümüzdeki 100 yıl içinde sahip olunan su kaynakları potansiyelinin %25 azalması beklenmektedir. Su kaynaklarının korunması ve verimli kullanılmasına yönelik gerekli tedbirler alınmadığı takdirde, 2050 yılından itibaren Türkiye su sıkıntısı yaşayan ülkeler arasında yer alacaktır. Bu nedenle bu kadar kısıtlı olan mevcut su kaynaklarımızın en verimli şekliyle kullanılması giderek daha fazla önem kazanmaktadır.

https://www.suverimliligi.gov.tr/wp-content/uploads/2023/01/07.png

Yanlış tüketim alışkanlıkları neticesinde diş fırçalama sırasında 25 lt/gün, sıcak suyun gelmesi beklenirken 5,3 lt/gün, aşırı sifon kullanımından 24 lt/gün, çamaşır makinasında ön yıkama yapıldığında 3,75 lt/gün, el yıkama sırasında 23 lt/gün ve bulaşıkları ön yıkama yaparken 11,4 lt/gün su israf olmaktadır. Akıtan  muslukları tamir ederek, musluk uçlarına tasarruf aparatları takarak, tasarruflu duş başlıkları kullanarak, bulaşık ve çamaşır makineleri satın alırken su ve enerji kullanımları düşük olanları seçerek, ön yıkama yapmayarak ve makineleri yarı dolu halde çalıştırmayarak, banyo ve diş fırçalama gibi kişisel bakım sırasında suyu gereksiz akıtmayarak, kademeli sifonlar kullanarak,  yani hepimizin bildiği basit önlemler alarak bireyler olarak suyu daha tasarruflu kullanabiliriz.

Günlük ihtiyaçlarımızı karşılarken, içme suyu kalitesinde suya ihtiyacımız olmayan alanlarda, yağmur suyu ve gri suların gibi alternatif su kaynaklarının kullanımının yaygınlaştırılması, halkımızın bu konuda bilgi ve farkındalığının artırılması da su kaynaklarının sürdürülebilirliği ve birim sudan en yüksek faydanın sağlanması açısından son derece önemli görülmektedir.

Unutulmamalıdır ki, Su Vatandır, Su Medeniyettir.

Suyumuza Sahip Çıkalım!

 

https://www.suverimliligi.gov.tr/

 

Ock

 "Elim Sende" projesi kapsamında  5 Eylül Anadolu Lisesi olarak okulumuzun tüm personelinin ve öğrencilerinin  destekleri ile  sağlanan anaokulu ihtiyaç malzemeleri  Okulumuz Rehber öğretmeni Deniz DERİN TUNCER ve öğrencilerimiz tarafından Bozen Anaokulu öğrencilerine ulaştırıldı. Emeği geçen herkese teşekkür ederiz. 

Ock

Ock

Müzik 5EAL'DA

Okulumuz Müzik Zümresi  tarafından  uygulamaya konulan ''BİGEP- Müzik 5EAL'DA PROJEMİZ'' in amacı; öğrencilerimizin Halk ozanlarımız ve eserleri. Öğrencilerin halk ozanlarımızı ve eserlerini tanıması ve eserleri seslendirmeleri,müzik kültürü oluşturmaları.Ögrencilerimizin  ozanlarımızı ve eserlerini ögrenerek halk  müzigi kültürü olusturmaları ve Türk halk müziğini öğrencilere sevdirmek.Her ay bir ozanımızın eserlerinin öğretilmesi.Öğrencilerede müzik kültürü oluşturmak, sosyalleşme ve özgüven kazanmalarını sağlamak. Yıl sonu etkinlikleri ,bahar şenlikleri vb. etkinliklere katılım sağlamak.

13.Yüzyıl Ozanları

§  Yunus Emre

§  Âşık Paşa

14.Yüzyıl Ozanları

§  Hacı Bayram-ı Veli

§  Abdal Musa

15.Yüzyıl Ozanları

§  Kaygusuz Abdal

§  Hasan Dede

§  Eşrefoğlu

§  Abdurrahim-i Tırsî

§   

16.Yüzyıl Ozanları

§  Pir Sultan Abdal

§  Köroğlu

§  Kazak Abdal

§  Kul Himmet

§  Bahşî

§  Ümmî Sinan

§  Kaygusuz Alaeddin

§  Muhyiddin Abdal

§  Üftade

§  Hayalî

§  Seyyid Nizamoğlu

§  Hatayî

§  Kul Hüseyin

§  Kul Mehmet

§  Âşık Garip

§  Muhyî

§  Öksüz Dede

§  Usûlî

17.Yüzyıl Ozanları

§  Karacaoğlan

§  Kayıkçı Kul Mustafa

§  Ercişli Emrah

§  Âşık Ömer

§  Kul Nesmi

§  Kuloğlu

§  Teslim Abdal

§  Gaybi Sunullah

§  Bursalı Halil

§  Kâtibî

§  Dedemoğlu

§  Âşık Kerem

§  Kâtip Ali

§  Tamaşvarlı Âşık Hasan

§  Âşık

§   

18. Yüzyıl Ozanları

§  Dertli

§  Gevheri

§  Âşık İbrahim

§  Kul Himmet Üstadım

§  Derviş Mehmet

§  Âşık Halil

§  Mecnuni

§  Pir Mehmet

§  Kemter Baba

19.Yüzyıl Ozanları

§  Erzurumlu Emrah

§  Dadaloğlu

§  Bayburtlu Zihnî

§  Seyrânî

§  Ruhsatî

§  Âşık Kusûrî

§  Âşık Veli

§  Âşık Sefil Ali

§  Âşık Şem'î

§  Türâbî Dede

§  Silleli Sürûrî

§  Sivaslı Sıtkı

§  Artvinli Şâmil

§  Feryâdî

§  Beşiktaşlı Gedaî

§  Tokatlı Nuri

§  Serdârî

§  Zileli Fedai

§  Deli Boran

§  Yusufelili Keşfî

§  Zileli Ceyhunî

§  Âşık Meslekî

§  Bayburtlu Celali

§  Âşık Şenlik

§  Sümmanî

§  Minhaci

§  Âşık Noksanî (Zakiri)

§  Sıtkı Baba

§  Âşık Gufrani

§  Âşık Ramî

§  Âşık Vahdetî

2020.Yüzyıl Ozanları

§  Âşık Veysel

§  Davut Sularî

§  Şeref Taşlıova

§  Murat Çobanoğlu

§  Âşık Mahzunî Şerif

§  Âşık Daimî

§  Muhlis Akarsu

§  Neşet Ertaş

§  Âşık Ali İzzet

§  Posoflu Zülâlî

§  Konyalı Âşık Mehmet

§  Cemal Hoca

§  Yusufelili Huzûrî

§  Zuhurî

§  Baba Salim

§  Âşık Süleyman

§  Kağızmanlı Hıfzı

§  Ahmet Çıtak

§  Âşık Derdiçok

§  Mevlüt Yıldırım

§  Ali Bâkî

§  Âşık Tâlibî

§  Âşık Burhanî

§  Âşık Efkârî

§  Âşık Cevlanî

§  Âşık Emsalî

§  Şemsî

§  İspirli Hicranî

§  Âşık Işık

§  Âşık Feryadî

§  Âşık Reyhanî

§  Âşık Hüdaî

§  Zülfikâr Divanî

§  Âşık Yener

§  Âşık Hasretî

§  Hüseyin Kaçıran

§  Mihnetî

§  Hüseyin Çırakman

§  Kul Semaî

§  Âşık Pervanî

§  Nesimî Çimen

§  Âşık Ruhanî

§  Kul Ahmet

§  Âşık İhsanî

§  Eyup Tekyurt

§  Âşık İlhamî

§  Mevlit İhsanî

§  Sefil Selimî

§  Kul Hasan

§  Tokatlı Selmanî

§  Âşık Ferrahî

§  Âşık İsmet

§  Poshoflu Müdamî

§  Âşık Ümmanî

§  Habip Karaaslan

§  Hamdi Gardaş

§  Gürünlü Gülhani

§  Âşık Kalender

§  Ali Gürbüz

§  Âşık Eminî

§  Âşık Temelî

§  Âşık Zamanî

§  Âşık Meçhulî

§  Şah Turna

§  Halil Karabulut

§  Şavşatlı Deryamî


Bu temel amaç doğrultusunda öğrencilerimizde;

·         Ozanlarımızın hayatı ve eserlerine dair farkındalık kazandırılması,

·         Kültür tarihi mirasının farkına varılması,

·         Eğitim uygulamalarını geliştirerek estetik anlayışın güçlendirilmesi,

·         Bilim ve araştırma becerilerinin gelişmesine katkı sağlanması,

·         Öğrencilerin serbest zamanlarını iyi değerlendiren bireyler olarak yeteneklerini keşfetmelerini sağlamak ve model oluşturma/tasarım güçlerini geliştirmelerine destek olması,

Proje sayesinde öğrenciler güdülenmiş, yenilenmiş, öğrenmeye ve keşfetmeye hazır hale gelmiş, sosyal ve öğrenme yaşantılarının pozitif yönde ivme kazanması hedeflenmektedir.

 

 

 

Ock

Okulumuz DİKAB Zümresi tarafından  uygulamaya konulan ''BİGEP-  İSLAMIN  ŞARTLARI  PROJEMİZ'' in amacı; öğrencilerimizin İslam'ın Şartları üzerinde                                       -İslam'ın temelini biraz sağlamlaştırmak,

- ilköğretimden bu zaman öğrenmiş olduklarını hatırlatmak varsa eksiklerimizi bulup tamamlamak,   Var olan bilgilerimiz biraz daha arttırmak,                                                                  -Öğrendiklerimizi söz ve davranış olarak uygulamak ve çevremizdekilere örnek olmak,                                                                                                                                                  -Taklidi davranışlardan uzaklaşıp, tahkiki öğrenmeye geçmek ve örnek olmak

-İslam dininin zorlayıcı değil kolaylık sağlayan bir din olduğunu çevremizdekilere bildirmek

hedeflenmiştir. 

 

İSLAMIN ŞARTLARI

EKİM

 

KELİME-İ ŞEHADET GETİRMEK

KASIM

 

NAMAZ KILMAK (NAMAZ ÖNCESİ HAZIRLIK-ABDEST)

KASIM

 

NAMAZ KILMAK (NAMAZ Vakitleri)

ARALIK

 

NAMAZ KILMAK (İÇİNDE-DIŞINDAKİ ŞARTLAR)

ARALIK

 

ORUÇ TUTMAK(ÖNEMİ)

OCAK

 

ORUÇ TUTMAK(YARDIMLAŞMA)

ŞUBAT

 

ZEKÂT VERMEK (ŞARTLARI)

MART

 

ZEKÂT VERMEK( KİMLERE VERİLİR, KİMLERE VERİLMEZ)

NİSAN

 

HACCA GİTMEK (FARZLARI)

NİSAN

 

HACCA GİTMEK (TAVAF-SAY)

MAYIS

HACCA GİTMEK (ARAFAT VAKFESİ-ŞEYTAN TAŞLAMA)

MAYIS

 

·         İslam'ın Şartlarını akıllı tahtadanaçıp ezberden uzaklaşıp akılda kalmasını sağlamak

·         Her ay bir konunun yapılacağının planlanması,

·         Konuyla ilgili olarak görev bölümü yapılması ve herkesi aktif hale getirmek

·         Öğrencilere ilgili zamanda pano çalışmaları yapmaları sağlanması,

·         Bu temel amaç doğrultusunda öğrencilerimizde;

·         Öğrencilerimizin konu hakkında daha güncel bilgiler öğrenmesi,

·         İslam dinin taklidi din değil tahkiki bir din olduğunun farkındalığına varması,

·         İslam dinin zorlayıcı değil kolaylaştırıcı olduğunu fark etmesi,

·         Öğrendiklerini söz ve davranışlarında uygulayabilmesi,

·         Teknolojiyi doğru şekilde kullanıp, doğru bilgiler öğrenip bireyin kendini tanıması ve çevresine de örnek ve destek olması,

 

·         Proje sayesinde öğrenciler güdülenmiş, yenilenmiş, öğrenmeye ve keşfetmeye hazır hale gelmiş, sosyal ve öğrenme yaşantılarının pozitif yönde ivme kazanması hedeflenmektedir.

Ock

5 EYLÜL ANADOLU LİSESİ

ERASMUS + AKREDİTASYON GRUP HAREKETLİLİĞİ ÖĞRENCİ BELİRLEME DUYURUSU

Okulumuzun 2022 yılında akredite olduğu "Erasmus+ Programı" kapsamında,  "5 net ve tam gün faaliyet günü, 2 gün seyahat olmak üzere 7 gün olarak planlanan grup hareketliliği gerçekleştirilecektir.  Erasmus+ projemiz dahilinde 30 Haziran 2023 tarihine kadar gerçekleşecek olan yurt dışı hareketliliğine katılacak öğrencilerin seçimi ile ilgili duyurudur:

Aday öğrenciler, yazılı sınava alınarak yabancı dil seviyeleri belirlenecektir. Yapılan yazılı sınavda 11. Sınıf öğrencileri içinden ilk 7'ye girenler mülakata katılmaya hak kazanacaklardır.

* Ardından adaylar mülakata alınacaktır. Mülakatta özellikle; katılımcı olmak isteyen öğrencilerin İngilizce konuşma becerisi,  iletişim gücü, motivasyonu, sosyal sorumluluk ve daha önce e-Twinning  ve Erasmus+ projelerinde yer alması,  hareketlilik konusuna hakimiyeti, çözüm üretme becerisi, ülkemizi yurtdışında temsil edebilme yeterliliği değerlendirilecektir. Mülakat baraj puanı 70'dir. Barajı geçen öğrencilerin yazılı sınav notunun %40'ı ile mülakat notunun % 60'ı alınarak toplamda 2 asil,  2 yedek öğrenci belirlenecektir.

* Seçilen öğrenciler ve aileleri ile görüşme yapılacak ve sözleşme imzalanacaktır.

Not: 

İngilizce yazılı sınav tarihi: 13.01.2023

Mülakat tarihi: 16.01.2023

Yazılı sınava girmek isteyen öğrencilerin, 12 Ocak Çarşamba günü saat 16.00'ya kadar isimlerini İngilizce Öğretmeni Zeynep Tuğçe DENİZ'e bildirmeleri gerekmektedir.

 

 

Ock

Enerji tasarrufu, enerjinin gerektiği kadar israf edilmeden kullanılması, hatta biraz da konforumuzdan ödün vererek tüketilmesini sağlamaktır. Örneğin, evlerimizde ayrı ayrı odalarda işlerimizi yapmaktansa bir araya gelerek, tek bir aydınlatma altında bunu yapmak bir enerji tasarrufu adımıdır.

2/5/2007 tarih ve 26510 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan 5627 Sayılı Enerji Verimliliği Kanunu ile enerjinin etkin kullanılması, israfının önlenmesi, enerji maliyetlerinin ekonomi üzerindeki yükünün hafifletilmesi ve çevrenin korunması için enerji kaynaklarının ve enerjinin kullanımında verimliliğin artırılması amaçlanmaktadır.

 

Bu kapsamda, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Enerji Verimliliği ve Çevre Dairesi tarafından her yıl Ocak ayının ikinci haftasında Enerji Verimliliği Haftası etkinlikleri kapsamında Millî Eğitim Bakanlığı, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu, Meslek Odaları ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği işbirliği ile çeşitli etkinlikler düzenlenmektedir.

https://enerji.gov.tr/enerji-verimliligi

Ağu

Beamline for Schools   tarafından düzenlenen; 71 ülkeden 300 okulun katıldığı yarışmada  ,CERN ve DESY'den 40 BİLİM İNSANINdan oluşan komisyon tarafından değerlendirmeler sonucunda . ''Büyük Hadron Çarpıştırıcısının Bulunduğu Kısımda mikroskobik canlıların hangi Türlerinin bulunduğunu tespit etmek ,bu tesisin dışındaki mikroskobik canlılar ile karşılaştırıp  büyük hadron çarpıştırıcısının canlı dünyası üzerindeki etkisini araştırmak üzere -KUANTUM / Live–adlı Proje Deney Konumuz ile finale kalmayı başaran okulumuz AQUAHIGGS Takımımız katılımcıları sertifikalarını aldılar.

Okulumuz Biyoloji öğretmeni Neşe KALYONCU  ve öğrencilerimiz; EMİR KIZILÇİM, BERFUNUR SAYİT, SUDENAZ ÇOKYAŞAR, ÖYKÜ ÖZER,MUHAMMED AÇAR,ALTUĞ GEROĞLU,SAHRANUR İŞLER ,TUBA ECE,BEYZANUR AKBAŞ,İLAYDA GÜL,ELİF KALYONCU'yu tebrik eder,başarılarının devamını dileriz.

ZOOM üzerinden yapılan toplantılarda çevirmen olarak Takımımıza destek olan Müdür Yardımcımız  Selda YAKUT ve İngilizce öğretmenimiz Hediye KESGİN'e de emekleri için teşekkür ediyoruz.(https://beamlineforschools.cern).

Ock

Okulumuz Çevre,Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü tarafından 13.12 2021 tarihinde yapılan denetimler sonucunda Sıfır Atık Yönetmeliği'nce Sıfır Atık Yönetim Sistemi'ni kurarak ''SIFIR ATIK BELGESİ''ni almaya hak kazanmıştır.