T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BALIKESİR / SUSURLUK - 5 Eylül Anadolu Lisesi

Haberler

Mrt

2024 yılı 18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi ve Şehitleri Anma Günü etkinlikleri kapsamında Şehit Ziya ORHAN’ın ailesine ziyarette bulunduk.Aziz Şehidimizin annesinin Dünya Kadınlar Gününü kutladık. Vatan Size Minnettar,Unutmadık.Tüm Şehitlerimizin Ruhu Şad Olsun.

Mrt

DEĞERLER EĞİTİMİ KONUMUZ ''VATANSEVERLİK'' .ÖRNEK VE ÖNCÜ ŞAHSİYETLER KULÜBÜ ÖĞRETMENLERİMİZ VE ÖĞRENCİLERİMİZ TARAFINDAN HAZIRLANAN ETKİNLİKLERLE OKULUMUZDA KUTLADIK.  

Değerler Eğitimi

Bir ülkenin sahip olduğu doğal kaynakların en değerlisi insandır. Biyolojik bir varlık olarak doğan insanı toplumsal bir varlık hâline getiren, toplumdur. Bu süreçte belirleyici olan en önemli araç ise eğitimdir.Eğitim kurumları, çocuklara ve gençlere toplumda çoğunluk tarafından kabul edilen değerleri, normları, tutumları planlı ve kontrollü bir biçimde kazandırdığı ve bunlara uygun hareket edilip edilmediğini izlediği için önemli bir toplumsal kontrol aracıdır. Geçmişte ahlak eğitimi, karakter eğitimi gibi adlar altında verilen eğitimin güncel ve geliştirilmiş şekli olan değerler eğitimi, son yıllarda eğitimin önemli konularından biri olmuştur.Değerler eğitimi, bireyin kendi kendini tanımasını, düşünce ve eylemlerinde tutarlı, kendisi ve toplum ile uyum içinde olmasını sağlayan; toplumsal yaşamı oluşturan bireyleri birbirine bağlayan; mutluluğu ve huzuru geliştiren; risk ve tehditlerden koruyan ahlaki, insani, toplumsal ve manevi değerlerin tüm bireylere aktarılması ve kazandırılması sürecidir.

 

meb_iys_dosyalar/10/18/130395/dosyalar/2022_03/08153346_vatanseverlere-ithafen.jpg

meb_iys_dosyalar/10/18/130395/dosyalar/2022_03/01183050_DEGERLER-EGITIMI-VATANSEVERLIK.mp4

meb_iys_dosyalar/10/18/130395/dosyalar/2022_03/08153301_5_vatansevgisi.jpg

meb_iys_dosyalar/10/18/130395/dosyalar/2022_03/08153243_k_01101620_Vatanseverlik-Ile-Ilgili-Sozler-1.jpg

meb_iys_dosyalar/10/18/130395/dosyalar/2022_03/08153212_vatavseverlik-yazi.pdf

meb_iys_dosyalar/10/18/130395/dosyalar/2022_03/08153751_vatansevgisibror2.jpg

 

 

Mrt

 TBM EĞİTİMLERİ VE OBM UYGULAMALARI

Okulumuz Rehber Öğretmeni/Psikolojik Danışmanı Sultan KARAGÖLLÜ tarafından Türkiye Yeşilay Cemiyeti ile işbirliğinde hazırlanan Türkiye Bağımlılıkla Mücadele (TBM)Eğitim Programı ve Bakanlığımız ve Türkiye Yeşilay Cemiyeti işbirliğinde öğrencilerimizin  alkol, madde, kumar ve teknoloji kullanımına ilişkin hazırlanan "Okulda Bağımlılığa Müdahale Programı" (OBM)hakkındaki eğitimleri devam ediyor. Kendisine teşekkür ederiz.

dosyalar/listele_dosya_436880_REHBERLİK 

Mrt

Okulumuz Biyoloji Öğretmeni Neşe KALYONCU’nun yönderliğinde Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Biyoloji bölümü Öğretim Üyesi Doç Dr. Rengin ÖZGÜR UZİLDAY Türkiye'nin insanlı ilk uzay bilim misyonundan başarıyla dönen astronot Alper Gezeravcı'nın Tuz Gölü'nde endemik olarak yetişen "Schrenkiella parvula" bitkisine ilişkin uzayda yaptığı deney ile ilgili öğrencilerimizin merak ettiklerini soracağı sorularını yanıtlamak 7 Mart Perşembe Günü saat 10.30'da Teams programı üzerinden online olarak ilçemiz ortaokul ve lise öğrencileriyle biraraya geldi.Program Susurluk İlçe MEM Arge birimi Zeynep Tuğçe DENİZ’in açılış konuşmasıyla başladı.Ardından okulumuz Biyoloji Öğretmeni Neşe KALYONCU Doç Dr. Rengin ÖZGÜR UZİLDAY’ın özgeçmişi hakkında öğrencilerimize bilgi verdi.Programın ilk bölümünde Doç.Dr. Rengin ÖZGÜR UZİLDAY yaptıkları bilimsel çalışmalarla ilgili öğrencilerimize bilgilendirme ve sunum yaptı.Ardından ilçemiz okullarından öğrencilerimizin sorularına cevap verdi.Katılımlarından dolayına kendilerine teşekkür ederiz.

Mrt

DEYİMLER VE ATASÖZLERİ OKUMALARI

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında  bu ayki konumuz ‘’ DEYİMLER VE ATASÖZLERİ OKUMALARI’’

 

öğrencilerimiz  "Atasözü/Deyim Resimleme" etkinliği yaptılar.

Mrt

Bilim ve Teknoloji Haftası

 

Bilim ve Teknoloji Haftası (TTK. nun 66 sayılı, 30.4.1998 tarihli kararıyla eklenen hafta) 

TDK sözlüğünde bilim şöyle tanımlanıyor:
Bilim “Evrenin ya da olayların bir bölümünü konu olarak seçen, deneysel yöntemlere ve gerçekliğe dayanarak yasalar çıkarmaya çalışan düzenli bilgi.” 

“Genel geçerlik ve kesinlik nitelikleri gösteren yöntemli ve dizgesel bilgi.”
“Belli bir konuyu bilme isteğinden yola çıkan, belli bir ereğe yönelen bir bilgi edinme ve yöntemli araştırma süreci.” 

Bilim ile uğraşan bir kişinin bu tanımları yeterli bulmayacağını söylemeye gerek yoktur. Bu nedenle, bilimin eksiksiz bir tanımını yapmaya kalkışmak yerine, onu açıklamaya çalışmak daha doğru olacaktır.
İnsan doğaya egemen olmak ister! Derler ki insanoğlu var oluşundan beri doğayı bilmek, doğaya egemen olmak istemiştir. Bu nedenle, insan var oluşundan beri doğayla savaşmaktadır. Son zamanlarda, bu görüşün tersi ortaya atılmıştır: İnsan doğayla barış içinde yaşama çabası içindedir. Bence bu iki görüş birbirlerine denktir. Bazı politikacıların dediği gibi, sürekli barış için, sürekli savaşa hazır olmak gerekir.
Gök gürlemesi, şimşek çakması, ayın ya da güneşin tutulması, hastalıklar, afetler, vb. doğa olayları bazen onun merakını çekmiş, bazen onu korkutmuştur. 

Öte yandan, bu olgu, insanı, doğadan korkusunu yenmeye ve merakını gidermeye zorlamıştır. Korkuyu yenebilmenin ya da merakı gidermenin tek yolunun, onu yaratan doğa olayını bilmek ve ona egemen olmak olduğunu, insan, önünde sonunda anlamıştır. Peki, insanoğlunun doğayla giriştiği amansız savaşın tek nedeni bu mudur? Başka bir deyişle, bilimi yaratan güdü, insanoğlunun gereksinimleri midir? 

Elbette korku ve merakın yanında başka nedenler de vardır. İnsanın (toplumun) egemen olma isteği, beğenilme isteği, daha rahat yaşama isteği, üstün olma isteği vb. nedenler bilgi üretimini sağlayan başka etmenler arasında sayılabilir. İnsanın korkusu, merakı ve istekleri hiç bitmeden sürüp gidecektir. Öyleyse, insanın doğayla savaşı (barışma çabası) ve dolayısıyla bilgi üretimi de durmaksızın sürecektir.
Bilim neyle uğraşır? 

Bilimin asıl uğraşı alanı doğa olaylarıdır. Burada doğa olaylarını en genel kapsamıyla algılıyoruz. Yalnızca fiziksel olguları değil, sosyolojik, psikolojik, ekonomik, kültürel vb. bilgi alanlarının hepsi doğa olaylarıdır. Özetle, insanla ve çevresiyle ilgili olan her olgu bir doğa olayıdır. İnsanoğlu, bu olguları bilmek ve kendi yararına yönlendirmek için var oluşundan beri tükenmez bir tutkuyla ve sabırla uğraşmaktadır. 

Başka canlıların yapamadığını varsaydığımız bu işi, insanoğlu aklıyla yapmaktadır. 

Bilimin gücü
Bilim, yüzyıllar süren bilimsel bilgi üretme sürecinde kendi niteliğini, geleneklerini ve standartlarını koymuştur. Bu süreçte, çağdaş bilimin dört önemli niteliği oluşmuştur:
Çeşitlilik, süreklilik, yenilik ve ayıklanma. 

Çeşitlilik
Bilimsel çalışma hiç kimsenin tekelinde değildir, hiç kimsenin iznine bağlı değildir. Bilim herkese açıktır. İsteyen her kişi ya da kurum bilimsel çalışma yapabilir. Dil, din, ırk, ülke tanımaz. Böyle olduğu için, ilgilendiği konular çeşitlidir; bu konulara sınır konulamaz. Hatta bu konular sayılamaz, sınıflandırılamaz. 

Süreklilik
Bilimsel bilgi üretme süreci hiçbir zaman durmaz. Krallar, imparatorlar ve hatta dinler yasaklamış olsalar bile, bilgi üretimi hiç durmamıştır; bundan sonra da durmayacaktır. 

Bir evrim süreci içinde her gün yeni bilimsel bilgiler, yeni bilim alanları ortaya çıkmaktadır. Dolayısıyla, bilime, herhangi bir anda tekniğin verdiği en iyi imkânlarla gözlenebilen, denenebilen ya da var olan bilgilere dayalı olarak usavurma kurallarıyla geçerliği kanıtlanan yeni bilgiler eklenir. 

Ayıklanma
Bilimsel bilginin geçerliği ve kesinliği her an, isteyen herkes tarafından denetlenebilir. Bu denetim sürecinde, yanlış olduğu anlaşılan bilgiler kendiliğinden ayıklanır; yerine yenisi konulur.

 

 

 

Mrt

8 Mart 1857 tarihinde ABD’nin New York kentinde 40.000 dokuma işçisi daha iyi çalışma koşulları istemiyle bir tekstil fabrikasında greve başladı. Ancak polisin işçilere saldırması ve işçilerin fabrikaya kilitlenmesi, arkasından da çıkan yangında işçilerin fabrika önünde kurulan barikatlardan kaçamaması sonucunda çoğu kadın 129 işçi can verdi. İşçilerin cenaze törenine 100 bini aşkın kişi katıldı.

26 – 27 Ağustos 1910 tarihinde Danimarka’nın Kopenhag kentinde 2. Enternasyonale bağlı kadınlar toplantısında (Uluslararası Sosyalist Kadınlar Konferansı) Almanya Sosyal Demokrat Partisi önderlerinden ClaraZetkin, 8 Mart 1857 tarihindeki tekstil fabrikası yangınında ölen kadın işçiler anısına 8 Martın Dünya Kadınlar Günü olarak kutlanması önerisini getirdi ve öneri oybirliğiyle kabul edildi.

İlk yıllarda belli bir tarih saptanmamıştı ve değişen tarihlerde fakat her zaman ilkbaharda kutlanıyordu. Tarihin 8 Mart olarak saptanışı 1921de Moskova’da gerçekleştirilen 3. Uluslararası Kadınlar Konferansında gerçekleşti. Birinci ve İkinci Dünya Savaşı yılları arasında bazı ülkelerde kutlanması yasaklanan Dünya Kadınlar Günü, 1960lı yılların sonunda Amerika Birleşik Devletlerinde de kutlanmaya başlanmasıyla daha güçlü bir şekilde gündeme geldi. Birleşmiş Milletler Genel Kurulu, 16 Aralık 1977 tarihinde 8 Martın Dünya Kadınlar Günü olarak kutlanmasını kabul etti. Birleşmiş Milletlerin sitesinde günün tarihine ilişkin bölümde, kutlamanın New York’ta ölen işçilerin anısına yapıldığının yazılmamıştır.

TÜRKİYE'DE KADINLAR GÜNÜ

 

Türkiye’de 1921 tarihinde 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü olarak kutlanmaya başlandı. 1980 darbesi döneminde dört yıl kutlama yapılmadı. 1984’ten itibaren her geçen gün daha da geniş kitlelerle kutlanmaya devam ediliyor.

https://www.instagram.com/reel/C4PjaH3tjji/?igsh=aXk2bjU1ZnRkODNw

 

Mrt

‘’BİR AĞAÇ DİKEN BİR UMUT DİKER’’

 

      Okulumuz bahçesinde ağaçlarımızın bakımını  yaptık ve  Aronya, Hünnap, Dut (Ekşi Kara), Trabzon Hurması (Hachiya/Fuyu),  Badem (Nonpareil),  İğde (Sultan),  Armut (Ankara), Zeytin (Arbequina) ve  İncir ( Bursa Siyahı) fidanlarımızı  diktik. Fidan ihtiyacımızın sağlanmasında yardımcı olan Kaymakamımız Sayın Muammer KÖKEN’e  ve Müdürümüz Sami AKOĞLAN’a teşekkür ederiz.

Mrt

Millî Muharip Uçağımız "KAAN"

Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı koordinasyonunda Türk Havacılık Uzay Sanayii tarafından yürütülen, Türkiye'nin en önemli teknoloji projelerinden olan ve geçtiğimiz günlerde başarıyla ilk uçuşunu yapan KAAN'ın ülkemizde büyük bir gurura vesile olduğu gibi dünyada da büyük yankı uyandırdı.  

 

                  Bu bağlamda; "Millî Muharip Uçağımız KAAN" başlığıyla TUSAŞ tarafından hazırlanan ve http://meb.ai/ALWclo bağlantısında yer alan video

Mrt

Okulumuz Kızılay ve Yeşilay Kulübü  Danışman öğretmenimiz Hüseyin BÜLBÜL ve Kulüp öğrencilerimiz  vergi bilincinin oluşturulması için öğretmen ve öğrencilerimizi yaptıkları çalışmalarla bilgilendirdiler.

Emeği geçenlere teşekkür ediyoruz. 

VERGİ HAFTASI (27 Şubat-5 Mart)

Kamuoyunda sağlıklı bir vergi bilincinin oluşturulması ve toplumun tüm kesimlerine benimsetilmesi için 1990 yılından itibaren her yıl Mart ayının son haftası "Vergi Haftası" olarak çeşitli etkinliklerle kutlanmaktadır.

Vergi nedir?
Vergiyi kısaca devletin gerçek ve tüzel kişilere yüklediği ekonomik yükümlülük, olarak açıklayabiliriz. Devletin bizlere yani vatandaşlara yüklediği bu ekonomik yükümlülüğün asıl işlevi, devlet harcamalarını karşılayarak yol, su, elektrik, sağlık gibi altyapı hizmetlerini sağlayabilmektir. Vergi ödemenin en temel ilkelerinden biri, toplumsal sınıf farkı tanımadan tüm vatandaşların bu görevi yerine getirmeleridir.

Kim, ne kadar vergi öder?
Devletin belirlediği vergileri öderken, vergi ödeyen kişilerin, kamu hizmetlerinden yararlanma düzeyi kesinlikle göz önünde bulundurulmaz, bu tamamen kişilerin ödeme gücüyle orantılı bir paylaşımdır. Yani, A ile B'nin devletten yararlandığı hizmetler kesinlikle göz önünde bulundurulmamaktadır. Vergiler ödenirken devlet, sadece vatandaşlarının gelir düzeyine bakar ve kişilerin ödeme gücüne bağlı olarak bir ödeme sistemi geliştirir. A'nın aylık gelirinin B'den daha fazla olduğunu düşünürsen A, B'ye oranla devlete daha fazla vergi ödeyecektir.

Vergilendirmenin asıl işlevleri nelerdir?
Devlete kaynak yaratarak, yatırım ve harcamalarını karşılanmasını sağlar. Büyümeye katkıda bulunarak, gelir ve servet paylaşımını düzenler. Devletin sağlamakla yükümlü olduğu sağlık, güvenlik gibi temel hizmetleri ve altyapı hizmetlerinin gerçekleşmesini sağlar.

Vergi türleri nelerdir?
Vergiler, dolaylı vergi ve dolaysız vergi olarak genel bir şekilde ikiye ayrılır.

Dolaylı vergi; kişilerin devletten bir hizmet almaları veya bir malı satın almaları sonucunda meydana gelir. Örneğin; oturduğun semtin marketinden aldığın çikolata ve meyve sularını alırken bile, devlete belli bir oranda vergi ödersin. Bu vergileri, K.D.V. ve Tekel vergisi olarak da sayabilirsin.

Dolaysız vergi; ticaret ile uğraşanların kazandıklarından veya bir iş yerinde ücretli olarak çalışan memur ve işçilerin ücret ve maaşlarından kesilen vergidir. Bir örnek gerekirse, anne veya babanın çalıştığı iş yerlerini düşünebilirsin. Devlet, anne ve babanın her ay aldığı maaşın belirli bir oranı kadar vergi alır. Devlet, bu vergileri çalışan ve maaşı olan her vatandaşından keser.

 

Vergi ödemenin yararları nelerdir?
Aynı ülkede yaşayan, devletin sunduğu hizmetlerden yararlanan vatandaşlar olarak hepimizin devlete vergi ödemesi gerekir. Bu ödediğimiz vergiler ile devlet bizlere çeşitli olanaklar sağlamaktadır. Devlet, vatandaşlarının çok daha rahat yaşayabilmesi için, biz vatandaşlardan aldığı vergiler ile halkına çeşitli kullanım olanakları yaratır. Bu olanakları, eğitim aldığın okulu yaptırmak, kullandığın suyu veya televizyon seyredebilmen için harcadığın elektriği evine getirmek olarak sayabiliriz. Vergi ödemek, bir ülkede yaşayan her vatandaşın en kutsal görevlerinden biridir. Devletin de bu vergilerden topladıklarıyla en iyi şekilde hizmet sunması da, vatandaşlarına karşı yerine getirmesi gereken en önemli görevlerden biridir.

 

 

 

Mrt

Mrt

 

Okulumuz Gezi, Tanıtma ve Turizm Kulübü öncülüğünde yapmış olduğumuz Bursa Uludağr gezimiz okul öğrencilerimizin katılımıyla gerçekleştirildi. 

Bu güzel gezinin düzenlenmesini sağlayan Okul idaremize , Okul Rehber öğretmenimize, Gezi, Tanıtma ve Turizm Kulübü öğretmenlerimize teşekkür ediyoruz...    

 

 

Mrt

Kaymakamımız  Muammer KÖKEN başkanlığında, İlçe Emniyet Müdürü Mehmet ÇATAK, İlçe Jandarma Komutanı Üsteğmen Coşkun KURT, İlçe Milli Eğitim Müdürü Sami AKOĞLAN, Komiser yardımcısı Sayın Mehmet KALENDER ,İlçe okul yöneticileri, okul aile birliği başkanları, yerel yönetimler, öğrenci servisleri temsilcisi, Yeşilay temsilcisi, uyuşturucu ile mücadele konusunda uzman personellerin katılımıyla okul güvenliği, uyuşturucu ve uyarıcı madde ile mücadele ve diğer hususlar ile okul servis araçlarının çalışmaları ve karşılaşılabilecek sorunların çözümüne yönelik toplantı, Susurluk Ticaret Odası konferans salonunda gerçekleştirildi. Toplantıda eğitim öğretim döneminin huzur ve güven içinde sürdürülmesine yönelik, okul ve trafik güvenliği ile ilgili her türlü tedbirin alınması ve paydaş kurum/ kuruluşların bu konularda iş birliği içerisinde çalışmasının önemi vurgulandı.

 

 

Mrt

KARİYER GÜNLERİ

Susurluk İlçe Tarım Müdürlüğü Ziraat Yüksek Mühendisi Taner KARAKUŞ, Veteriner Hekim Miray Hande ŞEHİTOĞLU ve Veteriner Hekim Mustafa BALDEMİR okulumuz 12. Sınıf öğrencileri ile Kariyer günlerimizde bir araya gelerek öğrencilerimize meslekleri hakkında bilgi verdiler ve öğrencilerimizin sorularını yanıtladılar. Kendilerine katılımlarından dolayı teşekkür ederiz.

Okulumuz mezun öğrencilerinden üniversite öğrencisi Elif KALYONCU kariyer günlerinde öğrencilerimizle buluştu ve üniversiteli olmak konusunda öğrencilerimizle tecrübelerini paylaştı.Öğrencilerimize üniversitede projelere,öğrenci kulüplerine,sosyal faaliyetlere katılmanın önemini anlattı.Bölümü hakkında bilgiler paylaştı.Öğrencilerimizle bilim üzerine söyleşide bulundu.Kendisine katılımı için çok teşekkür ederiz.

 

 

Mrt

Ramazan öncesi okulumuzda kahvaltı etkinliğimizi yaptık.

Okulumuzun ''Kahvaltı Etkinliği'' davetine katılan Kaymakamımız Sayın Muammer KÖKEN ve İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sami AKOĞLAN okulumuzu ziyaret ederek, okulda düzenlenen kahvaltıyla öğretmenlerimiz ve öğrencilerimizle bir araya geldi.       Etkinlikte, öğretmenlerimiz arasındaki dayanışma ve işbirliğinin önemine vurgu yapıldı. Ayrıca eğitim hedeflerimiz, başarı, kalite ve insan yetiştirme konuları ele alındı.    Kendilerine teşekkür ederiz.